Lör 10/4

 









I dag var det krisläge, Janne körde sönder plogen och fick åka och
låna en plog i Göteve. När han kom hem var däcket sönder på den plogen
så det blev inget plöjt mer idag. Janne fick ta med sig plogdäcket till
Statoil i Tidaholm, syrrans Bertil jobbar ju där så det vill ju till att
utnyttja kontakter man har maximalt. Så nu kommer de med det
lagade däcket i kväll. Själv ägnade jag förmiddagen åt bakning, vetebröd,
matbröd och en mjuk långpannekaka. På eftermiddagen blev
det promenad och medicinsktbad av Affe. Lite äckligt för han hade
fästingar som kröp och de som satt fast på honom. Mor ringde
och talade om att Tingan hade ätit självmant i kväll, vilket ju var
skönt för alla inblandade parter. Anders kör flytgödsel för fulla muggar,
Göran som vi sammäger tunnan med ska ha den imorron och tre dagar
framöver. Bråttom, bråttom med andra ord. Tror knappt han hinner pinka!









Är helfrälst på det här med spikar så när Elisabeth talade om att
hon var i Skövde så bad jag henne köpa en spikkudde på Rusta.




Hon fick också köpa en bakduk eftersom jag inte har något bra bakbord.











Får väl försöka cykla  1 mil till detta program.









Beställde i går en Canon kompaktkamera på Siba.
Hoppas den är bra, ska vara 3 cm närgräns så det blir
en sån här i stället för ett makroobjektiv som är
så mycket dyrare. Hoppas nu bara att jag blir nöjd med den.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0