Tis 15/9



En dimmig morgon.




Lyckades fånga soluppgången.




Solen lyste upp våran jordkällare.
Ser lite höstlikt ut.




Så nu är det bara Anders och jag idag.
(Och de fyra älsklingarna förstås.)






I går hann jag riktigt mycket.Klippte gräset, målade färdigt
fönstren på verandan och tvättade golvet där.Ska olja in det (om det torkar!)
Anders var och pressade halm i Acklinga på em och långt in på kvällen.
 Clara"mökade" o strödde i Lyckegården så jag kunde jobba i fred.
Skickade 50 djur därifrån igår så då blir det lite jobb efteråt.
De tog nämligen med sig 11 mellankalvar när de hämtade
de 40 som gick till liv.

Friberg o Stefan kom med 2 bilar.

   



Hör nu på radion att de ska lägga ner Scan i Skara som är Sveriges
största slakteri. Ska väl inte finnas några svenska bönder kvar.
Billigare att importera maten, konstigt eller hur?

Enligt insider tips, slaktar Skövde nöt som aldrig tidigare.
Hoppas det håller i sig. Men nu är det väldigt svårt att få
tag på kalvar. Typiskt när de vill ha mer slakt.





Var ju så besviken på den nya serien Överlevarna
blev ju ett konstigt slut. Läste sen att det var säsongsavslutning.
Kort säsong, 6 avsnitt på en vecka.





Ska nu ge mig på fönstren ner mot grannens.




På fm hade jag stortvätt av mattor i utebadkaret.
Har ju varmvatten ute nu också så det var perfekt.





Kvällen bestod av sminkparty med Chana.

Det var jag , Elisabeth, Clara o hennes kompis Carro.
Elvis var förstås med.


    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0