Ons 23/3





I går blev det 10 nya amkor, som släpptes i Lotteänga.
Nu har vi alltså 22 allt som allt.

















Lyckades i dag fånga "våra" tranor på bild. Anders menade
att det var svanar jag hade hört, men nu har jag bildbevis.





Naturligtvis fick tjejerna se dem, så det blev lite jakt.
Affe hade jag som tur i koppel.





Men det är inte lika roligt att jaga längre när de har lyft.





Rådjur såg jag också, bara jag som tur var.








Kalven som föddes i går är nu uppe och skuttar.
Det var en kvigkalv konstaterade Clara så den får heta Gena,
pappan hette ju Drutten! kommer nog inte att kunna döpa alla
men den förstfödda är ju lite speciell. Inte så roligt att skicka
dem till slakt när man har ett namn på dem, men "thats life".









Gossarna har fått vårkänslor, det betyder att de börjar
med maskinvård.










Kommentarer
Postat av: Sofie

Har också sett ett par tranor så det så;) Roligt med en liten kalv!

2011-03-23 @ 16:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0