Sön 5/9



ÖNSKAR
VI



SOM IDAG FYLLER

Visa information






Det första man får göra på morgonen när man kommer upp
är att ge katterna mat. Sedan drar de på en busrunda med hundarna
och då med Disse hack i häl. Här spanar han på dom, de har till
hans stora förtret gått utanför hundgården.





Men rätt som det är kommer de tillbaka in i hundgården och då blir det till
att leka "Jaga upp kisse i träd".





Full koll på katterna hela tiden är det som gäller för Disse.





Lilla Ella är inte med på sådana hyss utan står mest och tittar på.





Hon och Affe vill i stället ha koll på vart jag tar vägen.





Till slut tröttnar kissarna på morgonaktiviteterna.





De tvättar sig och tar sig en tupplur.





Äntligen kan Disse koppla av!!









Aktiviteter förekommer också på andra ställen på gården.
Alla maskiner är hemkörda för service och lagning nu på morgonen.
Här håller Stig på med pressen.





Vår tröska kör Janne.









Hyrtröskan kör Christer.




Så i dag blir det nog full fart som vanligt.

(Denna bild påminner lite om Anders
i skördetid. Lite svår att få kontakt med.)









Lite senare på dagen har de båda tröskorna tröskat
färdigt på vetet här utanför.









Här blir det kö vid tanken.( Jag får väl skynda mig att
tanka Hyundaien innan diseln tar slut.)





Nu vankas det rabarberpaj för arbetarna
till eftermiddagsfikan.









Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack så mycket för gratulationerna! Har nog aldrig känt mig så gammal;):)

2010-09-05 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0