Mån 22/3

 









BYGGET

I dag var vi inne på bokföringsbyrån för att få hjälp

att ansöka om företagsstöd, något som man är tvungen till

om man ska få låna pengar på banken.







Nu kom grävmaskinen i gång för första gången i år. Det blev en färd till
Kungslena där Andreas ska gräva ett dike. Folk som bor i villorna där
är rädda för översvämningar vilket de har varit med om förut och i år
blir det väl värre än vanligt. Brunnen på gärdet kan inte svälja den stora
vattenmängden som kommer ända uppe från berget.
Nu är nog Andreas lycklig när han får gräva, det skulle
han nog vilja syssla med på heltid.




Andreas




Anders har alltid fullt upp med att prata i telefonen.












Nu börjar eländet, promenaden bjöd på skitiga hundar.
Affe sprang ner i bäcken men det var nog för kallt för ett
bad för han kom upp fortare än kvickt. Hade inte med mig
någon kamera för jag kan inte ha med mig den stora om jag
går själv med hundarna och den lilla är hos Clara för hon
väntar nedkomst på en av korna ganska snart.
Får hoppas det går bra och att det blir en kvigkalv så
besättningen kan utökas, annars blir det väl mellankalv
om det blir en tjur. Blir nog svårt för Clara att skicka
den till slakt.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0