Lör 20/3

 








TV

Tyvärr kusin Liz, gick det inte att rädda Willy.
(Ja, jag försökte inte ens kan jag tala om.)




Körslaget börjar i kväll, alltid roligt att se på.
Lite dåligt att man inte får information om vilka som ska vara med.









Nu kan man se en ljusning på "snöproblemet".




Vägen är bar nu, skönt att slippa tänka på halka.
Är nog dax att ta på sig lite lättare skor, hade
i dag mina fodrade vinterstövlar och det är jobbigt och
tungt att gå med dom.




En spricka i vägen, såg ut som vägen skulle dela på sig.




Det börjar även tina på gärdena.











I dag ringde det på dörren och utanför stod en ung kille.
Döm om min förvåning när det visade sig vara ett dagisbarn
som var på Lantis när jag jobbade där. Hemskt vad de växer fort.
Han gick nu i 7:an och kom åkandes på sin fars traktor. Jag hade
 alltid ett gott öga till honom för han älskade traktorer och alla
jordbruksmaskiner, jag tog ofta med mig brochyrer som Anders fått
till honom. Hans ärende denna dag var en undran om Anders hade
nått jobb till honom, jag lovade att framföra detta. Egentligen
ska man ju uppmuntra detta för jag tror inte det är så många
ungdomar som brinner för jordbruket längre och jag tror
definitivt att denna gossen gör det.










Våran egen lilla skoltös har fullt upp, 3 st inlämningar inom en vecka.
Ett grupparbete på griskursen som ska vara inlämnad i morgon.
Måndag är det bygg o inomgårdsteknikarbetets tur att lämnas in
och på onsdag hemtentan på griskursen. Ja, hon har att stå i det lilla livet.
I dag skulle hon dock ta en paus och göra vårens första ridtur.














Kommentarer
Postat av: Liz

Du har väl sett filmen 2012 ser nästan ut som dom sprickorna i vägen :)

2010-03-28 @ 18:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0