Tis 26/1

 








Dagen började med en 40 min lång hundpromenad.
Sedan blev det bad av Affe, han har ju nått som heter
fiskfjällssjuka som gör att han mjällar svarta flagor och
måste därför badas i medicinskt schampoo. Han har nu börjat
klia sig och dessutom har han fått utslag, så det får nog bli en
resa till veterinären. Jag kanske behöver bada honom oftare
men det är så j..la jobbigt. Han blir som en säck "potäter" dessutom
får jag medicinskt hundschampoo över hela mig. För att
inte tala om slitningarna på min stackars rygg, kan knappt gå
upprätt nu. Det tar dessutom en hel timma att bada honom.
Tacka vet jag lilla Ella, hon är lätthanterlig hon. Det är skillnad
på 25 o 5 kg.

Annars älskar han minnsan vatten i alla dess former!!
















Anders har nu fått alla blanketter som ska fyllas i
för vår ladugårdsombyggnation.

Ansökan om förprövning av djurstall enligt djurskyddsförordningen.
Ansökan om företagsstöd.
Man klarar inte att fylla i dessa blanketter själv utan det
 krävs proffesionell hjälp. Vilket byråkratiskt samhälle vi lever i!

Han har också ringt och bett om offertar på inredningen.
Så här ska det se ut, med liggbås.







Satt sent i går kväll och såg på denna film med
min favvoskådespelerska.











 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0