Partesiell hälsene ruptur :(








Var på fest igår. Festen började med brännbollsturnering.
När jag hade slagit och sprungit några varv kändes det som om någon
sparkade mej på vaden. Så var inte fallet. Men något var väldigt galet. Kunde inte stödja
på benet. Så i morse var det bara att fara till akuten. Man trodde att hälsenan gått av.
 I så fallvar det 8 v med gips och fyra av dom skulle jag inte fått stödja på benet.
 Tur i oturen var den "bara"delvis av. Fick kryckor vilket jag haft en gång tidigare
och dom kan jag inte hantera. Det gör fruktansvärt ont att gå även med kryckor.
Fick remiss till sjukgymnast för man behöver
arbeta upp senan vilket kan ta tid. Det är jobbigt att tjata på folk att gör det och hämta det.
I morgon ska jag ringa hjälpmedelscentralen och försöka få en stol med hjul på som jag
kan ha i köket och kana runt på. Måste nog låna en rullstol också för jag måste inhandla
en klänning i veckan till våra tyska grannars bröllop i helgen, kan nog inte springa runt
i affärer denna veckan. Jag får hoppas att Elis ställer upp att köra denna. Kan ju inte
köra bil heller så nu sitter jag fast här på  "vischan"!! Skulle behöva en piga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0