Tis 1/12

 




Månaden började bra, kom lite snö på morronen.






I dag får vi fira barnens kusin Jennie som fyller år.
GRATTIS!








Måste i dag förflytta saker (med andra ord städa.)
Har lite ångest för att det ser ut precis som det gjorde
när Anders åkte, ser ju ut som jag ingenting gjort medans
han varit borta. Men jag har faktiskt lagt upp alla räkningar
på bevakning, ända fram till 1 januari.



Måste också åka med ett däck till Stenstorp där
Opeln är på lagning. De skulle byta ett däck som
var sönder. Anders hade naturligtvis glömt lägga
in det i bilen. Faster Birgitta ville också att jag
skulle komma o fota blommorna hon fått på sin
födelsedag. Ska se om jag inte kan få en klippning
i Skultorp om jag ändå ska åka dit.





Den duktiga Clara har fullt upp med att fora djuren
nu när Anders är borta. Hon o Christer hjälps åt på
morgonen. De kommer klockan 6 och sedan tar det
2 tim. Därefter kastar hon sig i väg till skolan. I går
slutade hon kl 5 och började foringen vid 6 tiden.
När klockan blev framåt 8 blev jag orolig, för hon
sa att det nog bara skulle ta en timma. Inte svarade
hon i telefonen heller, men hon kom strax därpå.

Nu kommer det nog att bli lite jobbigt för henne,
för hon fick uppgifter på ett stort innlämmningsprojekt.
De ska göra ett bokslut för ett företag. Hon har en och
en halv vecka på sig att göra det.













Kommentarer
Postat av: Drotningens gata i stan

Det är synd detta att Du inte kunde se bonden som söker en fru. Men vi tyckte allt att det till sist blev riktigt bra. Du kan se avsnittet på TV4 Play det gjorde vi i gårkväll när vi kom hem från Luciafirandet, som Du ser om på min blogg.

GLÖM INTE ATT DET KOMMER ENLIGT SLA ETT NYTT AVSNITT I KVÄLL

2009-12-17 @ 10:50:35
URL: http://lippold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0