Tors 27/8



Väldigt tidig morgon, fick gå upp halv 4.
Djurbilen kom 20 över 4. Det tog 40 min att skicka 20 djur.
Rekord!


Så tidigt behövs det några koppar...

och några..
för att vakna.


Vacker färg på himlen!!



 Skönt att koppla av på sin altan efteråt.



Invägningen orkar jag inte ens kommentera.




I dag drar det stora skördearbetet förhoppningsvis igång igen.
Jan har kört hit sin tröska. Så blir det bara väder kommer 
Torbjörn och kör den. Då blir vi 8st i maten.

Köttfärssås o spagetti står på menyn.



I går bakade jag den första äppelpajen.
Mumsigt!




Åkte till Danskagården som vi arrenderar och tog lite kort.




Här tröskar Torbjörn med Jans tröska.




Stig kör kärror fulla med säd.




Fotade Danskagårdens får, undrar om den till hö inte är baggen
för han kollar läget hela tiden.





I dag är de två som tröskar, två som kör kärror och en som plöjer
och en som pressar.



och en som sitter vid datorn.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur i all världen orkar du gå upp så tidigt på morgonen. Jag stängde av klockan, gick upp 20 i 8, tvättade mig, struntade i frukost och tog en senare buss till jobbet.

2009-08-27 @ 20:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0