Ons 19/8


Hoppas Elisabeth o Anders njuter
 av sin kryssning på de norska fjordarna.
Ja, äta sig mätta gör de garanterat.
Vi får säkert se många fina kort därifrån,
 Elis är ju som jag lite tokig i fotografering.




Hörde nyss Martin Stenmark på radion.
Han är ju bara sååå bra.
Snygg dessutom.




SKÖRDETID

Anders farfar och pappa för en herrans massa år sedan.
De plöjer.



Här slås det nog hö, tror jag. Tre hästar använder de.
Också en bild från Häggatorp.


Så här ser det ut nu förtiden. Bilden tagen förra året.
En väldans massa maskiner.



I dag har det stora skördearbetet satt i gång.
Nu har det anlänt två arbetare till. Alltså blir vi sju i maten.
En är matlåda till Johan o en äter pulver förstås.
I dag blev det kalops.



Fika bröd måste man ju också ha.
 Här är en kaka som jag har bakat otaliga av i sommar.
Köpte en bok som heter " långpannans lov", däri finns det
recept på långpannekakor som  räcker till många.
Brukar variera den med att ha citron, apelsin, kanel eller kaffe i den.
En bra grej med denna kakan är att allt blandas i en kastrull.
Slipper en massa disk, diskmaskinen går ju oftast tre gånger om dan.



 Nu ska jag ut och måla på min veranda.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Mamma håller inte med om det där att Martin Stenmark sjunger bra. Det är Björn Skifs som gäller menar hon!

2009-08-20 @ 13:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0