Fre 14/8


Under morgonpromenaden idag blev det taget alltför många bilder.
Kan inte låta bli kameran. Funderar på att köpa en bättre liten kamera.
Den stora kan man ju inte släpa på under en hundpromenad.



På gärdet utanför ligger halmen o väntar på att bli pressad.




Halva gärdet är pressat.





Här tröskades det korn igår. Hoppas det går i dag också,
men vad jag såg på väderprognosen ska det bli fint idag.
Ändring,
det var rågvete. Anders undrar hur det ska gå om han "starvar å".
En bondkärring som inte ser skillnad på säd. Så intresserad är jag.
Ska nog hålla mig till spisen o pappersarbetet.



   



Hundarna gillar att springa där det är tröskat.

   



Kvigorna som går i vår "Lotteäng".
När vi går förbi dem måste jag ha Affe kopplad, han har jagat dem flera gånger.

   



Här närmar vi oss gården.



   





Den här pölen var för liten att bada i tyckte Affe.




Han vet att hemma på gatan väntar den stora gyttjepölen
som han alltid brukar slänga sig i.




Efter badet måste man rulla sig.




Sen blir man skitig kan jag lova.
Ända upp på huvudet.




Elisabet ringer och tjatar, vill att jag ska komma till köpstaden.
Fick semester för Anders. Han får värma köttbullar o koka spagetti.
Så nu bär det av på shoppingtur.

Jippi!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag säger bara: Tack och lov att jag inte har en golden retriever;)

2009-08-15 @ 18:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0