Ons 10/3

 








I dag har Anders varit på Sven Krohns begravning.
Det var Sven som vi köpte Vekagården av.









Två systrar i sina folkdräkter som de sytt själva.
Kortet taget 1980.

Tidaholms dräkten.




Nä nu blev jag lite konfunderad, hittade ett kort på mig
i dräkt men den ser inte likadan ut som den övre, enligt
mor är det en dräkt som Sussi hade lånat till sin student.

Vilske dräkten.
 



Anders faster Margareta i Rackeby dräkten.








Misströsta inte mina vänner,
våren väntar runt hörnet!!









Elis har i dag anmält mig och sig till en fotokurs.
Måste lära mig lite mer om bländare, skärpedjup och dylikt.
Är ju tvunget att kunna sådant när man har en systemkamera
för att kunna utnyttja den maximalt. Kör gärna med auto
och det är ju ingen sport.




Ett sånt här macro objektiv står högt upp på min
önskelista. Kostar 3190:- och är nog det billigaste.
Men jag kanske ska vänta tills jag börjar fotokursen och
höra med lärarn där vad han tycker.









I dag gick promenaden ner till sjön.
5 månader mellan bilderna.

 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0