Tors 17/6




I dag var det dax för den årliga storstädningen utav torpet.




Pappa grejar i trädgården.




Mamma, Elisabeth och jag städar inne.

      


Till middag var vi 10 stycken, det fick bli korv och bröd.





Christer bjöd i dag på en god tårta som Clara köpt.




I går öppnades fik Häggatorp.
Fick äntligen fram mina gamla utemöbler(de är 30år).
Väntan har varit lång eftersom altangolvet skulle tvättas och oljas.
Vädret var inte på min sida så det tog lite lång tid.
Jobbigt för hundarna kunde inte vara i hundgården.




Bygget flyter på. I dag var det hett att jobba här.




Här ska slangen ligga till vattenkopparna.

 


Drängarna hade roligt åt mig när jag skulle passa på att gjuta
ett fågelbad samtidigt som de gjöt. De var mig behjälplig på
alla sätt men de trodde nog inte på iden. Det skulle ju vara finbetong
men betongen jag fick var full av sten. Trodde inte att ådrorna
skulle synas men det blev faktiskt jättebra. Kunde vända det
utan att det tog skada men när jag skulle ta bort mitten strängen
gick det itu. Skyller det på Anders för jag tror det skulle legat och
bränt någon dag till. Kanske det var i största laget?
F..n också!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0