Mån 18/1

 








I dag börjar det snöa igen.
Vintern tänker nog stanna ett tag till!

 





I dag kommer det att handla om hästar.

Håller mig nog till sådana här hästar.
Har faktiskt bara ridit en handfull gånger i mitt liv.
Tyckte inte om det alls. Men har alltid skött om
och älskat hästarna vi haft.





Först kom då Cockie syrrans häst, en New Forest.
Väldigt mysig men mycket krut i, var bara
syrran som kunde rida henne.





Sedan kom då Jack, Claras första häst en Shetlandsponny.
Han var min lilla älskling fast han var ganska busig.




En kompis till Jack och en större häst till Clara behövdes,
så innhandlades då Pippi en 20 årig Knabstruper.
En förståndig gammal dam men med mycket krut i.




När Jack dog köpte vi två Shetlandsföl som sällskap till Pippi.
De var 6 mån och aldrig hanterade så det blev en utmaning.
Men söta var de Castor o Capella. Sålde dem ungefär
samtidigt som Clara drog till USA. Pippi hade vi fått avliva
en tid innan.

    


Men Clara kunde inte hålla sig ifrån hästar, och för
två år sedan köpte hon Aragorne som är westernriden.
En väldigt behaglig o lydig häst, fast det är ingen
soffpotatis att rida precis.










Kommentarer
Postat av: Ditte Stensson

Hej! Ser en bild av Castor, jag köpte honom 2007 när min dotter fyllde 6 år. Vi hade Castor i 5 år, därefter blev hon för stor. Castor blev kvar på den gård vi hade honom inkvarterad på då han är mycket omtyckt! Idag 11 år :)

2015-03-18 @ 23:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0