Tors 11/2

 










Tidig kall morgon.
Klockan ringer 4.00
-13 ute
Skickar 21 mellankalv till slakt

Inte kul att gå upp så tidigt, har inte sovit många timmar
för James hade en jobbig natt. Men nu på morgonen verkar
han som vanligt.







Tror Anders väntar på att få köra i gång vårbruket,
blir nog sent i år. Jag fasar för det, får då en massa
folk springande här. Om någon månad brakar nog
helvetet löst.





För att inte tala om skördetiden, då blir det befolkat också.





Så fort bygget kommer i gång så behövs det nog ännu mer folk.




Sulle vilja ha en sån här till arbetarna.
Så jag slapp ha dem inne.




Eller varför inte en sån här?




Det ultimata vore en sån här i trädgården.
Kunde man även ha som festlokal. Men som
Anders prioriterar så går pengarna hellre till
nya fina maskiner, mer mark eller byggnationer.
Vad jag vill eller önskar får inte kosta så mycket.




Längtar efter att få göra en alpvandring, men alla resor
är på tio dagar och så länge kan jag inte vara borta
för vem ska då göra maten till allt folk.




Får nog bli en liten kortare tripp tex hit. Går en resa dit
i slutet på mars, kostar ca 1400:-. När jag talade om det
för Anders var reaktionen "det blir ju mitt i vårbruket".
Ja se gubbar!!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0