Fre 5/2











I dag så vaknade man till en kall (-9) och solig morgon.
Tar nog en eftermiddagspromenad då det blivit något varmare.
Här lastar Anders av konstgödsel som en lastbil kom med idag.
Tre vändor blir det för lastbilen, undrar vad den fakturan slutar på?




Hann igår färdigt bokföringen så i dag blir det till att föra in och ut
109 djur både i djurjournal och CDB internet.
Så här ser CDB ut.




Så här ser stalljournalen ut.




Lite information om raser.




Vi är medlemmar i dessa klubbar.










GAMLA BILDER

Visste ni att mitt första jobb var som målarlärling
med 5:- i timmen? Det var på mitten av 70talet.




Detta kortet är taget i början på 70-talet.
Här ser man hur arbetsfördelningen var då.
Farfar sitter i solstolen och farmor får hugga ved.









De har nu mejerivaror från Hjordnära i ICA butiken i Stenstorp.
Claras favorit är yoghurt med hallon o rabarber.











BYGGET

Här är ritningen på nya bygget.





Håller nu på att maila ritningen till leverantörer av inredning.
Väntar oå offertar från dessa.

 







I kväll intas detta läge. Har nämnligen en fällbar fåtölj
så jag blir liggande på detta viset.Det vankas ju Lets Dance i kväll!
Chipsen utesluter jag förstås. Det är ju "Beach 2010" som gäller för mig.
Kan tala om att det är inte helt lätt men försöker cykla 25min framför
TVn nästan varje dag.









Sänder här en hälsning till en sjuk kattälskande kusin.



















 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0