Tors 10/9



Gäsp!!!



Tidig morgon. 5.00.
Nu är det mörkt ute, ingen soluppgång i syne.
Ficklampa som gäller för att ta sig till ladugården.
Fleeströjan på. Bara 6 grader.



25 mellankalv skickas till slakt.


  
 ÖVERLEVARNA
Ny bra serie jag följer.
Disskusioner har kringått denna serie eftersom det handlar
om att folk har dött av ett influensa virus och bara några få har överlevt.
Kanske inte lämpligt att sända det nu i influensa tider.








Våran reperatör Jan från Tidqvist var här igår.
Har faktiskt inte sett honom så mycket i sommar.
Förbarmade mig över honom, och  bjöd honom på middag.






Åkte till mor i Tidaholm för att hämta bullar hon köpt på torget åt mig.
Hon brukar få köpa 10 st kaffekransar åt mig när de säljer dem för 15kr
styck, men i dag var det 8 bullar för samma pris.

Lite bilder från deras blomstrande trädgård.


   











Stannade innan Kungslena för att fota utsikten hemmöver.
Våra silos o kyrkan är till vänster i bild.




Har beskurit bilden så här ser man silosena och kyrkan bra.







Stekt fläsk o löksås.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0