Lör 12/9


I morse blev det en 4 km lång promenad,
 det var länge sedan sist. Bara småhundarna idag.



Ellas favoritsysselsättning,
att jaga fåglar på gärdena.
Undan går det, hon är nog snabbast av hundarna.



Dimma över bergen.





I dag blir det nog inte så mycket kört, dieseln är slut.
Typiskt, Andreas som bara hade 5 ha kvar att tröska.

Två blå.



 Jag som tänkte vi skulle haft lite fest när det var färdig tröskat.
Men våra nära och kära ska allihopa till Tidaholms parken
där det är "Rockabilly".
Hade varit gött med lite



Efter promenaden for Kerstin och jag till handelsträdgården
och köpte potatis.



 Vekagården nästa, där plockade vi äpple.



Måste rensa färdigt mina lingon.
Är inne på min andra låda på 5 kg.




Ska också försöka hinna lägga in mina squash.
Har redan lagt in en men ska nu testa på mitt goda gurkrecept.



Måste klippa gräset.



Måste måla färdigt fönstren på verandan.



Är det någon som kan komma o hjälpa mig???????
Får väl skylla mig själv, eftersom läget var sånt här igår
.



F..n att man inte kan va på topp jämt.

Nä nu får jag sluta med det här

och återgå till plikterna.
Fast i dag har jag varit kreativ(tycker jag.)




Ciderstek.


Vet ej hur många vi blir till middag.
Allt mellan 3 o 6 är möjligt.

Tittade just ut genom fönstret
och såg att förarn till golfen kommit.
Har nog friat sent eftersom han tagit sovmorgon idag.
Då blir vi nog mellan 4 eller 6 till middag
.





Kommentarer
Postat av: [email protected]

hej



kommer och hjälper dig i ditt arbete, är bra på det mesta - men kommer den dagen som du har tjälknöl och potatisgr. till middag



hej från mig



catarina

2009-09-12 @ 19:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0