Ons 23/12






Nu är det dan före dopparedan!
I går fick jag klätt min julgran,
första stora julgran jag haft på 15 år minst.
Hängde i så mycket som möjligt för att dölja dess "fulhet".
Den luktar underbart, hörde att man skulle ställa den i
varmt vatten. I morse hade den druckit upp alltihop.
Känner mig helt slutkörd så det ska bli skönt när julafton är över.
Har fått så förbaskat ont i fotlederna. Kunde knappt ta mig upp
för trappan i går kväll. Sen blir det till att ta det lugnt o mysa.
De mina får leva på rester.



Hade kokat en liten skinka på 2,7kg, vi skulle äta skink smörgås
i går Johan jag o Anders. Halva skinkan gick åt, ja säg det som
varar på detta stället. I dag ska vi äta lutfisk Andreas, Clara, Christer
jag o Anders. Johan hoppade fisken och skulle äta ute.





Nu är klockan halv 11 och jag är färdig med mitt julgodis. Det bidde
knäck, ischoklad m apelsinsmak, fudge, marknadskarameller,
mozartskulor och ett försök till vit chokladtryffel men den verkar
inte vilja stelna så det kanske inte blir någor av den.



Köpte idag för första gången i mitt liv en mistel.



Anders fick i dag sin julklapp från mig.
En kontorsstol köpt på jysk.














Kommentarer
Postat av: Anonym

God Jul o Gott nytt År önskar vi er alla! Från oss alla i kvarntomten.

2009-12-24 @ 14:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0