Tis 18/8


Återigen  lägger sig Affe i gjyttjepölen när vi kommer
 hem från morgonpromenaden.



Det blir till att ta fram hundbadet.



Man blir törstig av att promenera.
   
 

Lite trångt att vara två i badet.



Disse, badkrukan upptäcker nu tjusningen med vatten.



James tittar på honom, och tycker nog att han är en riktig tokstolle.




Min altan blommar rikligt nu.
Skönt att ha den med alla kaffegäster som springer här.




Clara drar sin gräsklippar runda idag.
Tyskarnas och torpet ska klippas, Birgittas slipper hon
eftersom hon var hemma i helgen. Har jag tur klipper hon här hemma också.
Hundgården hade jag tänkt klippa själv idag.




Tänkte koka saft på rabarber idag....


och baka några muffins på mina jätteblåbär.
(från egen buske)


Till middag blir det stekt fläsk o löksås.


Sen har jag ju halva bokföringen kvar, alla
leverantörsskulder. Sådana räkningar som kommer
en månad och betalas nästa månad.
Så nu får jag inte sitta här o leka längre!!



Full fart på gärdena nu på em.
Det tröskas körs spannmålskärror o pressas.
Jag hann göra en rabarberpaj också, mums.
Till kvällsmat blir det en broccolipaj.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0